dimarts, 26 d’agost del 2014

PRACTICANT TAI-TXI...






Se m'acaben les vacances... Però no em sap greu, ha estat un estiu ben aprofitat. Una vegada més he gaudit d'allò que tinc a l'abast de la mà i he aprofitat per a descansar de rellotges i horaris i m'he dedicat a fer allò que m'agrada més del món, anar a deshora!

Aquest any he recuperat la pràctica del Tai-txi i he aprofitat per a millorar tècnica. A mi, que sóc inquieta de mena, em va molt bé poder fer aquest tipus de meditació en moviment, tant a nivell físic com mental. El Tai-txi és també una art marcial (encara que no ho sembli) per això treballa aspectes com l'equilibri, la concentració, la força, el repartiment del pes, la coordinació o l'harmonia en el flux de moviment. El fet de poder-lo practicar en grup però a la vegada en silenci el fa doblement atractiu!!!


12 comentaris:

  1. Massa relaxat per mi el tai-txi, ja soc massa tranquil de mena, encara em convertiria en un vegetal xD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajajajajaj!!! No et creguis... les aparences enganyen...

      Elimina
  2. Jo no he anat enlloc aquestes vacances, però a casa també he fet això que dius tu, anar a deshora...
    A mi el tai-txí em va anar molt bé, en un moment puntual cosa que no em pensava, perquè prefereixo activitats més mogudes, però em sembla que aquest any ho tornaré a provar, tot i que no és tan fàcil com sembla, perquè es fan figures que tenen la seva dificultat...Per descomptat que el silenci s'agraeix.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. També ets afeccionada al Tai.txi? Quantes coses en comú tenim Roser!!!

      Elimina
  3. No l'he provat el tai-txi, ni cap d'aquestes disciplines de meditació, que també són molt físiques. Me n'han parlat molt bé, però jo, al contrari que en Pons, sóc més aviat nerviós i poc pacient amb mi mateix, estic raonablement segur que me'n cansaria immediatament. Anticipant-me a que em diguis 'prova-ho!', et diré que ara mateix segur que no perquè aprendre'n val diners i els poc que tinc prefereixo gastar-los en altres coses. Ara, anar a deshora sí que m'agrada. Però pel que fa a dormir, a mi no em cal que siguin vacances per no anar-hi a l'hora que toca...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Escollir les activitats és molt personal. Jo no puc dir si em va això o allò, perquè sempre tinc curiositat de provar-ho "gairebé" tot. I ho dic així, perquè els esports de risc o les activitats on hi juga l'adrenalina no m'atrauen gens. Així que amic Xexu, no et faré cap recomanació :)
      Els diners? Són capriciosos, ells, van i venen al seu gust. Ànims!!!!

      Elimina
  4. A mi m'encanta el tai-txi... En vaig fer durant tres anys i m'ho vaig passar molt bé. Després vaig ha er de plegar per qüestions d,horaris i ara em costa reenganxat-me, em costa trobar un grup que em vsgi bé de nivell i de manera de fer. El curs passat ho vaig intentar i vaig haver de plegar. Més que meditació em moviment allò era una mena d'estrés. Era un grup que ja tenien memoritzades totes les "formes" i jo no rascava bola.
    Aquest setembre ho tornaré a intentar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme! Doncs sí que va molt bé, sií. Però en pic en saps, el pots practicar tu sola a casa, o en algún raconet tranquil. No necessariament has d'anar a classe. La forma llarga és molt i molt llarga i si deixes de practicar corres el risc d'oblidar els enllaços. Fer els exercicis de Txi-kung i els de tian-txi et pot ajudar a mantenir la forma.
      Petonet!

      Elimina
  5. Jo en faig des de fa un parell d'anys, a la platja, a les 7.30 del matí a l'estiu i a les 8 a l'hivern. M'encanta. Estem practicant la forma de 24 moviments. Enguany, però, no sé si podré anar-hi perquè hauré d'estar molts dies fora per raons familiars.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És molt xulo! I a la platja molt més potent. Mantenir l'equilibri a la sorra és més complicat. Doncs si no et pots anar, ja saps, a practicar a casa, perquè així quan hi tornis, no et passi com a la Carme!

      Elimina
  6. És un relax veure'l practicar!, m'encanten els moviments acompassats, el seu ritme suau. Jo vaig fer un taller breu i no vaig acabar d'agafar el ritme dels moviments....aixxxx. Hi he de tornar!

    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I amb aquell parc tan xulo que tens aprop... Hi haurem de posar remei!
      Petonet guapa!

      Elimina